ISTRAŽIVANJEM I IGROM PREMA STVARALAŠTVU I LIKOVNOSTI
Od trenutka kada dijete počinje puzati i istraživati svijet oko sebe ono počinje razvijati svoju likovnost. Igra je glavna aktivnost u ranoj dobi, dijete kroz igru istražuje i svim svojim osjetilima upoznaje svijet. Kroz igru djeca nastoje shvatiti kako zapravo funkcionira svijet oko njih: bacaju predmete, prevrću, prelijevaju , fascinirani su svime što se oko njih događa. Dijete od jednostavne manipulacije i istraživanja različitih predmeta ide ka sve složenijoj upotrebi tog istog predmeta. Kada dijete gradi kockicama, slaže čašice jednu na drugu, umeće kockice neprekidno ispituju odnos prostora i volumena. Prvim susretom sa bojicom ili kredom počinju istraživati razne mogućnosti izražavanja crtom, točkom, te istražuje plohu .
Djeci u ranoj dobi (1.-3.god.) treba omogućiti igru i istraživanje različitim materijalima kao što su igre u pijesku, igre zemljom, prirodninama, plastelinom, špagama, kredom, bojicama, pastelama, papirima različitih tekstura, kartonskim kutijama, bočicama, kockicama, čašama različitih veličina.
Dječje igre nisu samo igre, nego ih treba smatrati ozbiljnom dječjom djelatnošću.
Michel Eyquem de Montaigne

LIKOVNI ELEMENTI u istraživačkim aktivnostima
TOČKA CRTA BOJA PLOHA VOLUMEN PROSTOR
Likovni elemnti osnova su likovnom izražavanju. Malo dijete se u svome prirodnom okruženju stalno susreće sa likovnim elelemtima. Djeca već prvim susretom sa bojicom, olovkom, kredom počinju istraživati mogućnosti izražavanja crtom, točkom na nekoj plohi. Dijete svojim spontanim istraživanjem i stvaranjem, kroz igru vizualno opaža mnoštvo boja, koje se kriju u predmetima kojima manipulira. Igrajući se sa loptom, gradeći kockicama dijete kroz sva osjetila usvaja oblike, volumen i prostor.

ISTRAŽIVANJE CRTE -bojica, pastela, kreda, flomaster,..
U ovom razdoblju djeca se počinju upoznavati s pojmom crtanja, uživaju u šaranju i črčkanju i iako su na tim crtežima nema prepoznatljivih i namjernih oblika. Veseli ih ostavljanje traga na papiru, zidu, namještaju, podu . Nasumični pokreti i šare nakon nekog vremena počinju se pretvarati u simbole, obično okrugle jer je to najprirodniji pokret ruke. Dijete u ovom razdoblju crta cijelom rukom, dok olovku drži najčešće cijelom šakom.

CRTA je osnovni likovni element crteža. U najranijoj dobi susrest ćemo se sa različitim karakterima crte-tanke/debele; kratke/dugačke, te različitim tokom otvorene/zatvorene; ravne/zakrivljene.



ISTRAŽIVANJE BOJE-tempera, vodena boja


BOJA je likovni element s kojim se dijete svakodnevno susreće u svom okruženju.
Prvi susreti s temperom/vodenom bojom djeci je jako izazovan. Djeca istražuju, u punom smislu riječi, razmazuju spužvicama, kistovima, istražuju gdje sve tempera ostavlja svoj trag - stol, pod, nanose temperu na ruke, razmazuju rukama po cijeloj plohi.

Djeci za istraživanje boje, osim papira (velikoga formata) nuditi i papire različitih veličina/tekstura/oblika. Također ponuditi i kartonske kutije, tuljce, kamene/drvene oblutke, prirodnine kako bi usavršili tehniku, i krenuli stvarati.

ISTRAŽIVANJE PROSTORA I VOLUMENA
Likovni elementi s kojima dijete najviše istražuje. Ranim iskustvima manipulacije glinom, plastelinom, prirodninama djeca će istražiti svojstva tih pojedinih materijala te će se vrlo brzo upustiti u stvaranje



