Kreativnost i stvaralaštvo
Likovnost u predškolskoj dobi obuhvaća vrlo široko područje djelovanja. Pokušat ćemo Vam kroz primjere aktivnosti djece ilustrirati samo neke mogućnosti i načine rada na tom području, promovirajući samu likovnost pronalazeći put do što više odgojitelja, roditelja, koji zbog osvještenosti važnosti ovog područja razvoja utječu na cjelokupni razvoj djece. Primjeri koje vidite neka Vam budu poticaj za ideje koje možete provesti u svom okruženju i na svoj način.
Želiš li biti kreativan, ostani jednim dijelom dijete s kreativnošću i inventivnošću svojstvenima djeci prije nego što ih društvo odraslih izobliči.
Jean Piaget


Aktivnosti koje se oslanjaju na ideju Nastavi uzorak..., neobično su vrijedne jer je svako dječje rješenje ispravno, unikatno, ne može pogriješiti; nemojte upasti u zamku da dijete treba precrtavati uzorak u nastavku, baš suprotno, neka mašta i kreativnost stavaraju na papiru;
Logika će vas odvesti od točke A do točke B. Mašta će Vas odvesti gdje god želite.
A. Einstein

Ponekad je dovoljno djeci samo ponuditi malo drugačije materijale i pričekati njihova rješenja. Svaki će ispasti drugačiji i jednako zanimljiv.
Ponuda različitih formata i kvaliteta papira donosi raznovrsnost i vizualno vrlo različita rješenja. Isto tako različite debljine crnog flomastera dat će vrlo razigran crtež gdje će dijete kroz samu primjenu istražiti mogućnosti različitih tragova na papiru., kao i promjena boje podloge iz bijele u crnu, stvorit će neki poseban, novi, vizualni dojam.
Kreativnost je tako nježan cvijet da pohvale potiču njegov cvat dok ga obeshrabrivanje često uguši u zametku.
Alex Osborn




Igra s elementima arhitekture područje je gdje djeca puno toga savladavaju: od arhitektonskih zahtjeva statike, konstrukcije, vodoravnih i vertikalnih kompozicija, odnosa u prostoru itd. do socijalnih kompetencija kao što su uvažavanje drugoga i njegovog mišljenja, do dogovaranja i zajedničkog, a opet individualnog udjela u samoj ideji i projektu;
Ovo područje igre je poligon slobodne igre djece koja se nadograđuje njihovim intervencijama i spoznajama koje ih vode korak po korak dalje u istraživanju.

Djeca se svakodnevno susreću sa slikovnicama koje su ilustrirane, a sama ilustracija obogaćuje doživljaj priče. A što bi se dogodilo da slikovnice nemaju ilustracije? Primjer prikazuje nastale radove u projektu "Brojkozemska", gdje su djeca bili ilustratori jednoj knjizi koja je imala tekst, ali joj je nedostajala slika/ilustracija.
Problemske situacije izvrstan su poticaj za razvoj dječjih kreativnih rješenja i stvaralaštva.